SAMARINDA — Timnas Indonesia mencatatkan lonjakan peringkat dalam daftar ranking FIFA terbaru. Meski baru saja kalah telak 0-6 dari Jepang, skuad Garuda justru naik lima posisi ke peringkat 118 dunia.
Kenaikan ini diumumkan FIFA dalam pembaruan ranking pada Kamis, 10 Juli 2025. Capaian ini menjadi yang tertinggi bagi Indonesia dalam 19 tahun terakhir.
Ketua Umum PSSI, Erick Thohir, menyambut baik kabar ini. Lewat akun Instagram pribadinya, ia menyebut ini sebagai bukti kemajuan sepak bola nasional.
“Alhamdulillah, Timnas Indonesia berhasil naik lima posisi ke peringkat 118. Ini adalah posisi terbaik kita sejak 2006. Target kita selanjutnya adalah masuk 100 besar dunia,” tulis Erick.
Di kawasan Asia Tenggara, Indonesia masih menempati posisi ketiga. Thailand tetap jadi yang tertinggi meski turun tiga strip ke peringkat 102. Di bawahnya ada Vietnam yang kini di peringkat 113 setelah turun empat tingkat.
Berikut daftar peringkat negara ASEAN di ranking FIFA Juli 2025:
Thailand – Peringkat 102
Vietnam – Peringkat 113
Indonesia – Peringkat 118
Malaysia – Peringkat 125
Filipina – Peringkat 145
Singapura – Peringkat 159
Myanmar – Peringkat 160
Kamboja – Peringkat 180
Brunei Darussalam – Peringkat 183
Laos – Peringkat 185
Timor Leste – Peringkat 195
Meski turun dua posisi usai kalah dari Australia, Jepang masih menjadi negara Asia dengan peringkat FIFA tertinggi, yaitu di posisi 17 dunia.
Lima besar Asia:
Jepang – Peringkat 17
Iran – Peringkat 20
Korea Selatan – Peringkat 23
Australia – Peringkat 24
Qatar – Peringkat 53
Di level dunia, Argentina masih memimpin setelah hasil positif di Kualifikasi Piala Dunia zona Amerika Selatan (Conmebol). Di bawahnya menyusul Spanyol, Prancis, Inggris, dan Brasil.
Contains information related to marketing campaigns of the user. These are shared with Google AdWords / Google Ads when the Google Ads and Google Analytics accounts are linked together.
90 days
__utma
ID used to identify users and sessions
2 years after last activity
__utmt
Used to monitor number of Google Analytics server requests
10 minutes
__utmb
Used to distinguish new sessions and visits. This cookie is set when the GA.js javascript library is loaded and there is no existing __utmb cookie. The cookie is updated every time data is sent to the Google Analytics server.
30 minutes after last activity
__utmc
Used only with old Urchin versions of Google Analytics and not with GA.js. Was used to distinguish between new sessions and visits at the end of a session.
End of session (browser)
__utmz
Contains information about the traffic source or campaign that directed user to the website. The cookie is set when the GA.js javascript is loaded and updated when data is sent to the Google Anaytics server
6 months after last activity
__utmv
Contains custom information set by the web developer via the _setCustomVar method in Google Analytics. This cookie is updated every time new data is sent to the Google Analytics server.
2 years after last activity
__utmx
Used to determine whether a user is included in an A / B or Multivariate test.
18 months
_ga
ID used to identify users
2 years
_gali
Used by Google Analytics to determine which links on a page are being clicked
30 seconds
_ga_
ID used to identify users
2 years
_gid
ID used to identify users for 24 hours after last activity
24 hours
_gat
Used to monitor number of Google Analytics server requests when using Google Tag Manager
Tidak ada komentar